مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
بالابر هیدرولیکی در نگهداری درختان

در نگاه اول هنگامی که صحبت از نگهداری از درختان می‌شود، کاشت نهال، سمپاشی، آبیاری و… به ذهن خطور می‌کند این امر در حالی است که انجام این امور کمترین خطری را به همراه ندارد اما لازم است بگوییم در صورتی که بحث کار در ارتفاع به میان می‌آید، نگهداری از درختان با کمی خطر همراه خواهد شد.

خطرات نگهداری از درختان در ارتفاع به دلیل همراه داشتن ابزارهای تیز همچون اره برقی، احتمال سقوط شاخه‌های بریده شده، احتمال برق گرفتگی ناشی از کابل‌های پشت شاخ و برگ درختان و… می‌باشد که مجموع این موارد ممکن است جان بسیاری از افراد را به خطر بیندازد.

بدین منظور، به جهت افزایش ایمنی و بهره وری هنگام انجام کار و امور مربوط به نگهداری از درختان، بهترین انتخاب بالابر هیدرولیکی است. در این مقاله از وب سایت ژیار صنعت ماهور به بررسی نقش بالابر هیدرولیکی در نگهداری از درختان می‌پردازیم.

نقش بالابر هیدرولیکی در نگهداری از درختان

استفاده از بالابر هیدرولیکی برای نگهداری از درختان به نسبت بالا رفتن از درخت، جرثقیل یا داربست کمتر حادثه آفرین بوده است. به عنوان نمونه هنگام برداشت خرما یا گردو، ممکن است بسیاری از افراد جان خود را از دست بدهند و یا نقص عضو شوند، این امر در حالی است که استفاده از بالابرهای بوم لیفت میزان این حوادث را به حداقل ممکن می‌رساند.

یا اینکه به دلیل وجود قارچ و سم بر روی درختان، که سبب پوسیدگی شاخه‌های درختان می‌شود، باید تزریق سم در ارتفاع انجام گیرد. بدین منظور، استفاده از بالابر هیدرولیکی، فرآیند تزریق سم در ارتفاع را سریع‌تر و ایمن‌تر می‌نماید.

در این میان جرثقیل نیز به خودی خود خطرآفرین است. عواملی همچون احتمال وزش باد، واژگونی جرثقیل، عدم محاسبه دقیق وزن تنه‌های بریده شده، گیر کردن جک‌های جرثقیل در شاخه‌های درختان و … از عواملی است که ممکن است حوادث متعددی را زمان  نگهداری از درختان رقم می‌زند.

عدم نگهداری صحیح از درختان سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و نابودی جنگل‌ها می‌شود درنتیجه استفاده از تجهیزات کارآمد و مفید و بهره‌مندی از پرسنل متخصص برای نگهداری از این منابع امری بسیار ضروری است. از این رو نقش بالابر هیدرولیکی در نگهداری از درختان بسیار تعیین کننده و بهترین گزینه است.

 

نقش بالابر هیدرولیکی در نگهداری از درختان

 

کدام بالابر برای نگهداری از درختان مناسب‌تر است؟

اولین و مناسب‌ترین گزینه برای نگهداری از درختان، بالابر هیدرولیکی است که بسیار ایمن است و برای امور مربوط به کار در ارتفاع درختان بسیار کمک کننده می‌باشد.  

بالابر پشت کامیونی از جمله بالابرهایی است که برای مسافت‌های طولانی بسیار مناسب است و مورد توجه قرار گرفته است. برخی از این بالابرها که ارتفاع تا 30 متر دارند، مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای هرس درختان می‌باشند.  

بالابر نیسانی از دیگر بالابرهای مورد استفاده در نگهداری از درختان است که به دلیل اینکه می‌تواند از جاده‌های جنگلی عبور کند، مورد توجه قرار گرفته است.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
 حسینی
علیرضا حسینی

لطفا قیمت بالابر یکنفره برای ساختمان سه طبقه با ارتفاع طبق اول دو متر چقدر میشه؟

حسینعلی
 فراهانی
حسینعلی فراهانی

نصب هوم لیفت با کابین شیشه ای هم انجام میدید؟

عبدالرضا
 سرمد
عبدالرضا سرمد

سلام، یک بالابر می خواستم برای استفاده در کندن چاه به عمق 40 متر، ممنون می شم قیمت بدید.