مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
همه چیز درباره بالابر بوم لیفت

تصور کنید برای اجرای یک پروژه‌ ساختمانی لازم است در ارتفاع بالا، اقداماتی صورت گیرد، در این موقعیت یک بالابر مناسب مورد نیاز خواهد بود اما انتخاب نوع بالابر ممکن است کمی پیچیده بنظر برسد. سوالاتی مطرح می‌شود از قبیل اینکه بالابر چیست؟ بالابر بوم لیفت چیست؟ کاربرد بالابر بوم لیفت چگونه است؟

بالابر به دستگاهی اطلاق می‌شود که به منظور حمل و جابجایی افراد، بار و کالا در مکان‌های مرتفع کاربرد دارد. بالابرها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله دلایل تمایز آن، تنوع بسیار زیاد آن می‌باشد. از رایج‌ترین انواع بالابرها، می‌توان به بالابر بوم لیفت اشاره نمود که از جمله بالابرهای صنعتی است و از امکانات متفاوت‌تر و بیشتری نیز برخوردار است. در ادامه این مقاله از وب سایت ژیار صنعت ماهور به بررسی انواع این نوع بالابر، کاربردهای بالابر، قیمت آن و… می‌پردازیم تا شما بتوانید آسان‌تر تصمیم گیری نمایید.

آشنایی با بالابر بوم لیفت

بالابر نفربر بوم لیفت ( Boom lift )

بالابر بوم لیفت یک نوع بالابر هوایی است که برای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی و مشاغلی که در فضای باز هستند بسیار پرکاربرد است. این نوع از بالابر امکان دسترسی به هر دو صورت افقی و عمودی را فراهم می‌نماید. بالابرهای بوم، دسترسی به محیط‌های دشوار را ممکن می‌سازد  به علاوه این سبک از بالابر به دلیل اینکه فضای ایمنی را در ارتفاعات بسیار زیاد فراهم می‌کند، راهکاری اطمینان بخش جهت انجام کار در هر ارتفاعی می‌باشد. در غالب مدل‌های بالابر بوم لیفت می‌توان یک سبد یا سکو را مشاهده کرد که در بخش انتهایی بالابر قرار گرفته است و ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارد.

اجزاء بالابر بوم لیفت

بالابر نفربر عنکبوتی

بالابر دارای یک سکو یا سطل با بازوی بلند است که توسط یک پایه به زمین متصل می‌شود. این بازو توسط سیستم هیدرولیک کنترل می‌شود که از این طریق به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند و افراد و بار را در ارتفاع جابجا می‌کند.

انواع بالابرهای بوم لیفت

بالابرهای بوم دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند که بر اساس نیاز مشتری تولید می‌شوند. برخی از انواع بالابرهای بوم که کاربرد بسیار زیادی نیز دارد می‌توان به نوع مفصلی، بالابر تلسکوپی، پشت کامیونی و برقی اشاره نمود که هر یک از این موارد از قابلیت‌های متفاوتی برخوردار می‌باشند.

نوع بوم در هر یک از این بالابرها دارای اهمیت است از این لحاظ که میزان دسترسی را در ارتفاع بالا ممکن می‌سازد. شایان ذکر است که حرکت بوم به سمت بالا و پایین و یا خم کردن آن به میزان وزنی که توسط بالابر بوم جابجا می‌شود بستگی دارد.

بالابر مفصلی

نوع مفصلی Articulating Lift

بالابر مفصلی که به آن بالابر بند انگشتی نیز می‌گویند، دارای بازوهایی است که مفاصل متعددی دارند. این بازوها و مفاصل به فرد کنترل کننده اجازه می‌دهد تا به مناطق دشوار نیز دسترسی پیدا نماید. میزان بالا رفتن با این بالابر در ارتفاع تا 9 متر است.

بالابر تلسکوپی

بالابر تلسکوپی

بازوهای بالابر تلسکوپی در یک خط مستقیم کشیده و در صورت نیاز جمع می‌شوند. این بازوها به یک سری مفاصل که قابلیت چرخش دارند متصلند و از این طریق به سمت بالا و یا جهت مورد نظر کشیده می‌شوند. بالابر تلسکوپی تا 50 متر قابلیت ارتفاع را دارند.

بالابر پشت کامیونی

بالابر پشت کامیونی

این نوع از بالابر یک وسیله سنگین است که به دلیل اینکه غالبا در کارهای باغبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان جمع‌کننده گیلاس نیز شناخته می‌شود. استفاده دیگر این نوع از بالابر، به منظور تعمیر و نگهداری خطوط شهری می‌باشد. این نوع از بالابر ارتفاع تا 50 متر را شامل دارند.

بالابر بوم برقی

بالابر بوم برقی

بالابر بوم برقی را می‌توان یک گزینه ایده‌آل برای اکثر پروژه‌ها دانست چرا که این سبک از بالابر از برق استفاده می‌کند و به همین جهت هیچ بخاری منتشر نمی‌کند. این نوع بالابر محدوده ارتفاع تا 30 متر را دارا می‌باشند.

نکات کاربردی پیش از انتخاب بالابر

نکات کاربردی پیش از انتخاب بالابر

هنگام انتخاب بالابر لازم است به مواردی توجه نمایید تا انتخاب مناسب‌تر و به‌صرفه‌تری را تجربه نمایید، این موارد عبارت است از:

  • میزان ارتفاع

یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در انتخاب بالابر، میزان ارتفاع است اینکه معین نمایید تا چه اندازه می‌خواهید بالا بروید و بسته به نوع انتخاب بالابر میزان محدوده ارتفاعی نیز مشخص می‌گردد.

  • جهت‌های مورد استفاده

بسته به اینکه کدام یک از بالابرها را انتخاب می‌نمایید، هر یک از این بالابرها در رابطه با جهت، شرایط و امکانتی را برایتان فراهم می‌نمایند. به عنوان نمونه بالابر مفصلی می‌تواند بازوهای خود را به صورت عمودی و افقی جابجا نماید.

  • ظرفیت حمل نفر

هر یک از بالابرهای بوم لیفت، ظرفیت حمل نفر به تعداد یک یا دو نفر را دارند که بستگی به ماهیت نوع بالابر نیز دارد. به عنوان مثال بالابر پشت کامیونی تا دو نفر را در خود جای می‌دهد در حالی که بالابر مفصلی یک نفر ظرفیت دارد.

  • موقعیت و فضا

بسته به اینکه در پروژه از بالابر بوم برای چه موقعیتی استفاده می‌شود، انتخاب بالابر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این امر به نوع سوخت و البته به پیکربندی نیز بستگی دارد. به عنوان مثال بالابر پشت کامیونی به طور ویژه برای فضای باز تولید شده است.

  • میزان بودجه

این قضیه که چقدر قصد هزینه کردن دارید نیز یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام انتخاب بالابر بوم لیفت در نظر گرفته شود.

 

تفاوت بالابر بوم لیفت و قیچی در چیست؟

تفاوت بالابر بوم لیفت و قیچی در چیست؟

بالابر قیچی که به نام آکاردئونی نیز معروف است، به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند در حالیکه بوم لیفت دستیابی به سمت جلو را فراهم می‌نماید.
تفاوت دیگر این دو نوع بالابر این است که بالابر قیچی بزرگ‌تر از بالابر بوم است.

بالابر قیچی ظرفیت بالابری تا محدوده ارتفاع بیشتری را دارد.
بالابر قیچی در یک جهت می‌تواند حرکت کند در حالیکه بالابر بوم لیفت به نقاط دشواری که امکان دسترسی مشکل‌تر است نیز قابلیت دسترسی دارد.

تفاوت بوم لیفت و جرثقیل

ممکن است بسیاری از افراد بوم لیفت را با جرثقیل یکی بدانند اما باید بگوییم که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. بالابر بوم لیفت از لحاظ ابعاد، ظرفیت، مکانیسم و نوع کاربرد با جرثقیل تفاوت دارد.

از دیگر تفاوت‌های جرثقیل با بوم لیفت در این است که جرثقیل تنها برای جابجایی بار کاربرد دارد در حالیکه بوم لیفت علاوه بر بار، افراد را نیز حمل و جابجا می‌نماید.
ظرفیت بوم لیفت به نسبت جرثقیل کمتر است. بوم لیفت از ایمنی و امنیت بیشتری نیز به نسبت جرثقیل برخوردار است.

انواع کاربرد بالابر بوم لیفت

بالابر بوم بهترین گزینه برای کار در ارتفاعات است. جابجایی آسان، ایمنی بالا و پایداری بیشتر به کارآمدی بیشتر پروژه‌ها کمک می‌نماید. در پروژه‌های زیر بالابر بسیار پرکاربرد است:

  • نقاشی سقف
  • چیدن میوه در باغات و مزارع
  • تابلوهای آویزان
  • نصب داربست
  • نورپردازی

قیمت بالابر بوم لیفت چقدر است؟

قیمت بالابر با توجه به پارامترهایی همچون نوع بالابر، میزان و محدوده ارتفاع، ابعاد سبد بستگی دارد. در مجموعه ژیار صنعت ماهور تلاش شده است تا قیمت بالابر بوم لیفت بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای مشتریان باشد.

شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید.  

سئوالات متداول

بیشترین سئوالات و پاسخ ها آن

بالابر بوم لیفت برای بلند کردن افراد و مواد در ارتفاع استفاده می شود. بسته به نوع بوم مستقیم یا مفصلی می توان از آن برای مانور موانع و اطراف گوشه ها نیز استفاده کرد.

بالابر بوم لیفت‌ها بر اساس ارتفاع سکو و نوع بوم دسته بندی می شوند. اندازه بالابر بوم با توجه به اینکه یک سکو باید به چه ارتفاعی برسد و اینکه آیا یک بوم مستقیم یا مفصلی برای محل کار مناسب‌تر است تعیین می شود.

قیمت بالابر بوم لیفت در مجموعه … بسیار مقرون به صرفه و به نسبت دیگر مراکز پایین تر می باشد. این شرکت به دلیل سابقه و تجربه ای که در ساخت انواع بالابرهای بوم لیفت و نصب و راه اندازی آن دارد قیمت منصفانه ای را به مشتریان خود ارائه می دهد.

Picture of ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاهای لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
 محمدی
علی محمدی

سلام و درود بالابر هیدرولیک برای پنج متر، نصب داخل حیاط دسترسی تا بالکن طبقه سوم، اگر ممکنه قیمت بدهید

غلام
 قربانی
غلام قربانی

سلام، من یه بالابر سیار لازم دارم که تقریبا سبک باشه تا ارتفاع 8 متر قیمتش چند هست؟