مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
بالابر هیدرولیک عمودبر

بالابرها از جمله تجهیزاتی هستند که به منظور حمل بار و یا افراد، انجام کار در ارتفاع و… بسیار کمک کننده و حائز اهمیت است. جهت جابجایی و دسترسی بین طبقات، بالابرها از روش‌ها و مکانیزم‌های مختلفی استفاده می‌کنند.  در ادامه این مقاله از وب سایت ژیار صنعت ماهور به بررسی نکات و کاربردهای بالابر هیدرولیک عمودبر در صنایع مختلف می‌پردازیم.

از جمله انواع بالابرها می‌توان به بالابر عمودبر اشاره نمود که در فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امکان دسترسی به آن‌ها سخت و دشوار است. این نوع از بالابرها به صورت عمودی و تا ارتفاع حدود 12 متر بالا می‌روند. به طور کلی بیشترین کاربرد بالابر هیدرولیک عمودبر در صنایع هوایی، صنایع نفت و گاز، انبارها، سوله‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و… است.

بالابر هیدرولیک عمودبر

به دلیل افزایش و گسترش فرآیند ساخت و ساز و هم‌چنین پیشرفت تکنولوژی، استفاده از بالابر هیدرولیک عمودبر از رواج بسیاری برخوردار است. بالابر هیدرولیک عمودبر به صورت خودکششی ساخته می‌شود از این رو نقش بسیاری در افزایش سرعت کار خواهد داشت. این امر در نتیجه مواردی است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • این بالابرها از انعطاف پذیری بیشتری به نسبت دیگر بالابرها برخوردار هستند.
  • بالابر عمودبر برای رفع بسیاری از نیازها مناسب است.
  • بالابر عمودبر از پتانسیل رشد در بسیاری از حوزه‌ها برخوردار است.
  • به منظور رشد و گسترش بسیاری از برنامه‌های کاربردی در حوزه‌هایی همچون انواع محیط‌های صنعتی و انبارها دارای کاربرد فراوانی است.
  • این بالابر در مقایسه با بالابرهایی همچون بالابر آکاردئونی، بالابر بوم لیفت و بالابر ریلی، از سازه فولادی محکم و ظرفیت و توان بالاتری برخوردار است.

بالابر هیدرولیک در صنعت نفت

 

کاربردهای بالابر هیدرولیکی عمودبر

همانطور که ذکر نمودیم، بالابر هیدرولیک عمودبر در فضاهایی که امکان دسترسی به ان‌ها بسیار سخت می‌باشد، کاربرد دارد. بالابر هیدرولیک عمودبر دارای کاربردهای بسیاری است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

بالابر مدل V’Air

از جمله مشهورترین تولیدکنندگان بالابر در جهان است که ورژن‌های بسیاری را تولید کرده است من جمله بالابر مدلV’Air که در زمینه صنعت هوافضا دارای کاربرد است و ورژن جدید آن از طریق اضافه شدن محل قرارگیری شاخک لیفتراک در حال ارائه می‌باشد.

شایان ذکر است که برای کاربرانی که به بالاتر از 3 متر برای انجام کارها نیاز دارند، نوع دیگری از بالابر هیدرولیکی عمودبر با ارتفاع 9 متر برای صنعت هواپیمایی تدارک دیده شده است به نحوی است که به اطراف سبد اجازه می‌دهد تا به سادگی به انواع قطعات هواپیما دسترسی آسانی داشته باشند.

بالابر هیدرولیکی عمودبر شرکت PBlift

شرکت PBliftآلمان در ساخت بالابر هیدرولیکی عمودبر از آلیاژهای با استحکام و مقاومت بسیار زیاد برای ساخت ستون‌های آن استفاده نموده است و بیشترین ارتفاع را برای دسترسی در میان سازندگان دارد.

از جمله ویژگی‌های این نوع از بالابر می‌توان به ارتفاع 11.2 متر، دسترسی افقی 3 متر، سیستم عیب یاب بسیار پیشرفته، بالاروی با شیب 25 درصد، کمترین میزان تکان در هنگام انجام کار، امکان چرخش در فضا بدون محدودیت و.. می‌توان اشاره نمود که مجموع این عوامل سبب شده است تا از کارآمدترین نوع بالابر هیدرولیک عمودبر در دنیا محسوب گردد. این نوع از بالابر نفری در صنایعی همچون نظامی، کشتی سازی، فرودگاهی، انبارها و.. بسیار پرکاربرد است.

 

گاز

 

بالابر هیدرولیکی عمودبر شرکت Skyjack

این شرکت دارای دو نوع بالابر هیدرولیک عمودبر است که امکان کار در دو ارتفاع 5.65 و 6.75 متر را ممکن می‌سازد. این شرکت عنوان نموده است که از آنجایی که اغلب شرکت‌ها به دنبال استفاده از بالابر در سطح دسترسی پایین‌تر به نسبت داربست هستند، از این رو این شرکت شروع به ساخت این نوع از بالابر به عنوان جایگزین داربست و نردبان و متناسب با نیاز بازار و مردم نموده است.

 

بالابر هیدرولیکی داربست

 

بالابر هیدرولیکی عمودبر شرکت ELS

شرکت ELS نیز در زمینه طراحی و تولید انواع بالابر هیدرولیک عمودبر دو مدل بالابر را ساخته است که به میزان 10.2 و 6.2 متر ارتفاع دارند و برای استفاده دو نفر بسیار مناسب است. ابعاد در این نوع از بالابر بسیار مناسب تعیین گردیده است چرا که بدین نحو به خوبی می‌تواند از درب‌ها و محل‌هایی که عرض آن کم است، عبور کند. ظرفیت حدودی این سبد، 200 کیلوگرم است.

علل چابک بودن بالابر هیدرولیکی عمودبر

از جمله نکات و مزایای اصلی بالابر هیدرولیکی صنعتی، در چابک بودن و مناسب بودن ابعاد آن است به نحوی که شرایطی را فراهم می‌نماید تا کارگران از درب‌ها و فضاها عبور نمایند و در عین حال دارای قابلیت مانور بیشتر در انواع فضاهای باریک با امکان چرخش بسیار کم می‌باشد.

از جمله دلایل کاربردی بودن این نوع از بالابر می‌توان به مواردی همچون شاخک مخصوص لیفتراک، امکان بالاروی از شیب 25 درصد، سیستم عیب یابی با صفحه نمایش اکتیو و.. نام برد که از استاندارد بسیاری برخوردارند.

بالابر هیدرولیک عمودبر یک جایگزین بسیار ایمن است که بدین وسیله به شرکت‌ها این امتیاز را می‌دهد تا میزان خطرات و صدمات ناشی از انجام کار در ارتفاع و احتمال سقوط را کاهش دهد. در نتیجه استفاده از بالابر هیدرولیک عمودبر در بسیاری از شرکت‌ها تبدیل به یک وسیه و تجهیزی شده است که در آن ایمنی به عنوان یک محرک عمل می‌نماید.

 

بالابر هیدرولیکی نفربر

 

قیمت بالابرهای هیدرولیک عمودبر

بالابرهای هیدرولیک عمودبر، از روش‌های بسیار متفاوتی برای جابجایی استفاده می‌کنند. برای تعیین قیمت بالابر هیدرولیک عمودبر، معیارهایی همچون ایمنی، نوع برند، ظرفیت، میزان ارتفاع، نوع بالابر و… بسیار تاثیرگذار است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ژیار صنعت ماهور در ارتباط باشید و کسب مشاوره نمایید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اصغر
 بزرگ نیا
اصغر بزرگ نیا

پله رو گردشی با گارانتی دارین؟