مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
چند کاربرد اصلی بالابر صنعتی

بالابر صنعتی دستگاهی است که به منظور حمل و جابجایی افراد و بار در طبقات مختلف کاربرد دارد. کاربرد بالابر صنعتی بسیار گسترده و متنوع است. باتوجه به پیشرفت امروزه، تصور جابجایی بدون بالابرهای صنعتی غیر ممکن است چرا که سرعت و ایمنی کار را بالا می‌برند در نتیجه استفاده از بالابرهای صنعتی از جمله اساسی‌ترین تجهیزات یک پروژه محسوب می‌گردد. بالابرهای صنعتی براساس کاربرد و کارایی که دارند، بسیار کم هزینه محسوب می‌گردند.

شرکت ژیار صنعت ماهور در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع بالابرهای صنعتی فعالیت می‌نماید. برای دریافت اطلاعات می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید. در ادامه به معرفی چند کاربرد اصلی بالابرهای صنعتی می‌پردازیم.

آشنایی با انواع بالابر صنعتی

انواع بالابر صنعتی

بالابرهای صنعتی انواع مختلفی را شامل می‌شوند و براساس نوع کاربرد و ویژگی‌های خاصی که دارند، در پروژه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع آسانسورهای باری، آسانسور پرسنل، بالابر قیچی، بالابر هیدرولیک و… از جمله بالابرهای صنعتی محسوب می‌گردند.

چند کاربرد اصلی بالابر صنعتی

انواع بالابرهای صنعتی براساس مکانیزم‌هایی که دارند، کاربردهای مختلفی را دارا می‌باشند که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم:

کاربرد بالابر صنعتی در جابجایی وسایل در انبارها

کاربرد بالابر صنعتی در جابجایی وسایل در انبارها

باتوجه به اینکه در انبارها میزان ظرفیت کار و جابجایی بسیار بالا است، از دستگاه استفاده بیشتری می‌شود در نتیجه کیفیت بالابر باید در حد ایده‌آلی باشد. بهترین نوع بالابر صنعتی برای استفاده در انبارها، بالابر هیدرولیکی است چرا که عمر زیادی دارد، بدنه آن از فولاد ساخته شده است و تحمل وزن بار را دارد.

کاربرد بالابر صنعتی در تعمیر و نگهداری ساختمان

کاربرد بالابر صنعتی در تعمیر و نگهداری ساختمان

از جمله بالابرهای صنعتی که به منظور تعمیر و نگهداری ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، بالابر هوایی، بالابر مفصلی و بالابر بوم دار تلسکوپی است. کاربرد بالابرهای هوایی برای رسیدن به ارتفاعاتی طراحی شده‌اند که برای سایر بالابرها امکان‌پذیر نیست.

بالابر مفصلی به منظور تعمیر و نگهداری ساختمان و امور عمرانی در محوطه‌های بسته که دستیابی به نقاط مختلف آن دشوار است کاربرد دارد. بالابر تلسکوپی نیز برای بالابردن ظرفیت‌های زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد بالابر صنعتی در بازرسی ایمنی

بالابرهای نفربر به عنوان بهترین گزینه برای حمل و جابجایی افراد اعم از مهندسان، تکنسین‌ها، تعمیرکاران و… به جهت انجام بازرسی ایمنی در ارتفاعات مختلف اعم از پل‌ها، هواپیماها و… می‌باشد.

کاربرد بالابر صنعتی در امور شستشو و تعمیرات پنجره‌ها

کاربرد بالابر صنعتی در امور شستشو و تعمیرات پنجره‌ها

بوسیله بالابرهای صنعتی، پنجره‌های ساختمان‌های مرتفع شستشو و تمیز می‌گردند. از جمله انواع بالابر صنعتی که در سطوح پایین‌تر، شستشو و نظافت پنجره‌ها را تسهیل می‌نماید، به بالابر سیزری می‌توان اشاره نمود.

کاربرد بالابر صنعتی در تعمیر و نگهداری خطوط برق

بالابرهای بوم دار تلسکوپی که از انواع بالابرهای هیدرولیکی هستند، به دلیل برخورداری از بازوهای طویل، دسترسی به نقاط دارای فاصله زیاد را در جهت‌های عمودی و افقی فراهم می‌نمایند که از دیگر کاربردهای بالابرهای صنعتی می‌باشد.

کاربرد بالابر صنعتی در امور باغبانی

برخی از بالابرهای صنعتی برای امور باغبانی، چیدن میوه، حرکت در سطوح دشوار و ناهموار باغات، نگهداری از درختان که به سادگی نمی‌توان به سطوح دشوار آن دست یافت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اموری همچون هرس کردن شاخه‌ها، قلمه زدن و رسیدگی به شاخه‌های بلند درختان و بالا رفتن ایمن از درختان را فراهم می‌نماید.

کاربرد بالابر صنعتی در وقایع ورزشی

کاربرد بالابر صنعتی در تعمیرات وسایل شهر بازی

به جهت راه‌اندازی و تعمیر سیستم‌های روشنایی در ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی از بالابرهای صنعتی به نام بالابر مفصلی استفاده می‌گردد. در برخی از وقایع ورزشی لازم است که نیروهای پلیس و امنیتی برای نظارت بیشتر و بهتر بر تماشاگران، از بالابرهای نفربر استفاده نمایند.

کاربرد بالابر صنعتی در امور مربوط به سرگرمی و فرهنگی

به منظور برگزاری برخی از مراسم فرهنگی، هنری و امور مربوط به سرگرمی از انواع بالابرهای صنعتی استفاده می‌شود. انجام امور فنی، روشنایی و عمرانی این گونه مراسمات که در ارتفاعات مختلف انجام می‌گیرد بواسطه بالابرهای صنعتی امکان‌پذیر می‌باشد.

کاربرد بالابر صنعتی در تعمیرات وسایل شهر بازی

باتوجه به اینکه وسایل مورد استفاده در شهر بازی در ارتفاع بالا قرار دارد، بسیار حساس است و لازم است به طور مداوم مورد بازرسی و بازبینی واقع شود. بواسطه بالابر صنعتی نفربر، بازرس یا اپراتور، به مشکلات آن رسیدگی می‌نماید و بازبینی را انجام می‌دهد.

کاربرد بالابر صنعتی در مراکز خرید، پاساژها و انبارها

بالابرهای صنعتی در اغلب مراکز خرید و پاساژها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بالابر سیزری به دلیل ابعاد کوچکی که دارد، برای انجام کار در فضاهای بسته و انبارها کاربرد دارد. از بالابرهای آکاردئونی در فضاهای بیرونی می‌توان استفاده نمود و ظرفیت و توانایی حمل بالایی دارند.

سخن پایانی

در این مطلب از وب سایت ژیار صنعت ماهور، به بررسی چند کاربرد اصلی بالابر صنعتی پرداختیم تا موارد استفاده از انواع بالابر صنعتی برایتان روشن‌تر و واضح‌تر گردد. برای دریافت اطلاعات یا مشاوره می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

سئوالات متداول

بیشترین سئوالات و پاسخ ها آن

بالابرهای صنعتی باتوجه به اینکه به جهت بالا بردن افراد و وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند، از مکانیزم ایمنی بالایی برخوردار هستند و در انواع شرایط آب و هوایی نیز مقاوم می‌باشند.

بالابرهای صنعتی برای جابجایی وسایل و افراد در زمینه‌های تعمیرات، بازبینی، بازرسی، شستشو، چیدن میوه و.. کاربرد دارد.

بالابرهای صنعتی از ماندگاری و عمر بالاتری به نسبت بالابرهای معمولی دارند از این رو در انواع صنایع و پروژه‌های بزرگ کاربرد دارند.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عبدالرضا
 طهماسبی
عبدالرضا طهماسبی

سلام وقتتون بخیر برای ساختمان 8 سال ساخت و 4 طبقه از فضای بیرونی ساختمان بالابر می خواستیم.

محمدرضا
 حسنی
محمدرضا حسنی

سلام بالابر نفربر متحرک هیدرولیکی ارسال به شهرستان به صورت عمده و جزء دارید؟