مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
کاربرد های بالابر در صنایع نساجی

از آن جایی که صنعت نساجی یکی از کهن‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع جهان به حساب می‌آید و جایگاه بسیاری در اشتغال و پیشرفت اقتصادی جوامع داشته است، بنابراین از اهمیت بسیار بالایی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی برخوردار است.

کارخانجات صنایع نساجی از سالن‌هایی تشکیل شده است که دارای سقف‌های بلندی می‌باشد از این رو برای انجام امورات مختلف، بالابر دارای کاربرد فراوانی است که در ادامه این مطلب از وب سایت ژیار صنعت به بیان کاربردهای بالابر در صنایع نساجی می‌پردازیم.

کاربردهای بالابر در صنایع نساجی

کاربرد بالابر
بالابر ژیار صنعت

کاربردهای بالابر در صنایع نساجی شامل موارد زیر است:

نظارت و کنترل انواع تاسیسات اعم از برقی و مکانیکی

کاربرد بالابر در نساجی
بالابر ژیار صنعت

با توجه به این امر که بازرسی و کنترل تاسیسات برقی، مکانیکی و.. در صنایع نساجی و کارخانجات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، از این رو کنترل‌های دوره‌ای این تاسیسات در اولویت است. این تاسیسات غالبا در ارتفاع بالا اجرا می‌شوند بنابراین بازرسی آن‌ها نیازمند بالابر است که بالابرهای متحرک و بالابر بوم لیفت برای دسترسی به نقاط مختلف دستگاه‌ها نقش بسزایی دارد.

نصب و تعمیر تجهیزات روشنایی

نقش بالابر در تعمیر و نصب

از دیگر موارد پر اهمیت در صنایع نساجی، بخش روشنایی است که با توجه به ارتفاع زیادی که دارند، پروسه نصب و تعمیر آن از طریق بالابر انجام می‌گیرد که مناسب‌ترین بالابر در این حوزه، بالابر هیدرولیکی است.

انجام نظافت مناطق حساس از گردو غبار و الیاف‌های مختلف

نقش بالابر در نظافت و تعمیر
بالابر ژیار صنعت

انواع سطوح و مناطق حساس همچون شبکه‌های برق، باید از آلودگی، گردو غبار و مواد اشتعال زا همچون الیاف پنبه پاک و نظافت شود. نظافت گرد و غبار باعث می‌شود تا کارخانه نساجی همواره تمیز باشد و سالن‌ها از نور و روشنایی مورد نیاز برخوردار گردد. بالابر ستونی مناسب‌ترین بالابر برای این امر می‌باشد.

دسترسی به تمامی قفسه‌های انبار

دسترسی به قفسه با استفاده از بالابر

در یک کارخانه نساجی، دسترسی به انواع قفسه‌های انبار، از روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد یکی از این روش‌ها، لیفتراک است که مقرون به صرفه و بهینه نیست اما مناسب‌ترین گزینه، استفاده از بالابر است. بالابرهای هیدرولیکی و آکاردئونی به دلیل سکوی بزرگ و ظرفیت بالایی که نسبت به دیگر بالابرها دارد، گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

بارگیری و تخلیه انواع بار

تخلیه و بارگیری با استفاده از بالابر
بالابر ژیار صنعت

در صنعت نساجی به منظور سهولت در فرآیند بارگیری و تخلیه بار و هم‌چنین سرعت بخشیدن به پروسه آن از بالابر به ویژه بالابر هیدرولیکی استفاده می‌شود. در این مورد از بالابر به عنوان میز بارگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بالابر هیدرولیکی به دلیل سکوی ایمنی که دارد، دارای ظرفیت مناسبی برای بارگیری و تخلیه انواع بار می‌باشد.

امکان جابجایی بار در طبقات مختلف کارخانجات و صنایع نساجی

جابجایی بار در طبقات کارخانجات نساجی
بالابر ژیار صنعت

انبارهای طبقاتی یکی از موارد پرکاربرد در صنایع نساجی است که رونق بسیاری نیز دارد. جابجایی مواد اولیه و انواع محصولات در طبقات مختلف توسط بالابر ثابت انجام می‌گیرد.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع بالابرها و کاربرد بالابر در صنایع نساجی با شماره‌های درج شده در وب سایت ژیار صنعت در ارتباط باشید و از کارشنلسلن مجموعه دریافت مشاوره نمایید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسلم
 براتی
مسلم براتی

با سلام
آیا بالابر برای اختلاف ارتفاع ۶۴ سانتیمتری نیز تولید می شود؟
در صورت مثبت بودن پاسخ لطفا قیمت را اعلام کنید

کاظم
 بیات
کاظم بیات

خیلی خوبه این نوع بالابر اگر نیاز دارین بهش ارزش خرید داره

مهرداد
 خانی
مهرداد خانی

سلام، برای طبقه پنجم، قیمت بالابر با وزن 4 نفر چقدره؟

نادر
 تابش
نادر تابش

فروش اقساطی هم دارین؟