مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
شفت کروم

شفت کروم که به آن در اصطلاح، میل کروم نیز گفته می‌شود، به میل‌هایی اطلاق می‌گردد که از کروم تولید می‌شوند. میل کروم دارای انواع مختلفی می‌باشد و در صنایع، کاربردهای گوناگونی دارد.

در ادامه این مطلب از وب سایت شرکت ژیار صنعت ماهور به بررسی بیشتر راجع به نقش شفت کروم استیل در بالابر، انواع شافت کروم و… می‌پردازیم. مجموعه ژیار صنعت یکی از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان و تامین کنندگان شافت کروم استیل می‌باشد.

باتوجه به اینکه شفت کروم استیل در بالابر نیز کاربردهای بسیاری دارد، در مراحل ساخت آن، فرآیندهای دقیقی صورت می‌گیرد، سنگ کاری می‌شود. عملیات آبکاری بر روی سطح فلز طی فرآیندهایی انجام می‌گیرد که به درجه استاندارد و مطلوب برسد. بواسطه انجام آبکاری، مقاومت و طول عمر شفت‌ کروم افزایش می‌یابد.

شفت کروم چیست؟

شفت در واقع یک عضو دورانی یا چرخشی است که به جهت انتقال نیروی خروجی از گیربکس و موتور به کار می‌رود. شفت‌ها دارای انواع مختلفی هستند که شفت فولادی صیقلی، شفت هارد و شفت هارد کروم از جمله آن‌ها می‌باشد.

شفت‌ها از پرکاربردترین قطعات در صنعت می‌باشد که به جهت انتقال نیرو در بین قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سه گروه ثابت، خمشی و مفصلی واقع می‌شوند. کشیدن لایه کروم و انجام آبکاری بر روی شفت، سبب افزایش مقاومت و ماندگاری شفت کروم استیل در بالابر می‌گردد.

 

شفت کروم معمولی

 

انواع شفت کروم

شافت کروم در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردند که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

  • شفت معمولی

شفت کروم معمولی، با کروم آبکاری شده است منتهی بخش بیرونی شفت، با کروم آبکاری شده است اما بخش داخلی آن مورد آبکاری کروم واقع نگردیده است.

  • شافت سخت آبکاری شده

در این نوع از شفت‌ها، چندین نوع از ماده از قبیل کربن، منگنز و… با ترکیبات و میزان خلوص مختلف تولید می‌گردند اما ضد زنگ، پیش از بسته بندی در روی سطح شفت، پخش می‌گردد.

  • شفت پیستونی

شفت‌های پیستونی همانند شفت کروم سخت، آبکاری می‌شوند و شامل ترکیباتی از منیزیم، گوگرد، کربن و… می‌باشد.

 

کروم شفت

 

دلایل استفاده از شفت کروم استیل در بالابر

از شفت کروم استیل در بالابر و صنعت آن، به دلیل مقاومت بالا، استحکام زیاد، تحمل بسیار در برابر خوردگی و… می‌باشد. مجموع این عوامل سبب می‌شود تا با ایمنی بالا و بدون کمترین تغییر حالتی، در بالابرها مورد استفاده قرار گیرد.

مقاومت فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در نتیجه نیاز به نگهداری کم دارد.

میزان درخشش بالای فولاد شفت کروم از جمله موارد متمایز کننده می‌باشد که برای استفاده در انواع صنایع به ویژه حوزه بالابر و آسانسور، یک گزینه ایده‌آل است.

 

شفت کروم کربن

 

کاربرد شفت کروم استیل

همانطور که ذکر نمودیم، شفت کروم در انواع صنایع پرکاربرد است اما یکی از مهم‌ترین کاربردهای شفت کروم، در صنعت خودروسازی، ساخت جک، آسانسور و بالابر می‌باشد. به طور ویژه شفت کروم استیل در بالابر پرکاربردتر می‌باشد و یکی از اجزای اصلی سازنده بالابر است.

شفت کروم به دلیل روکش کرومی که دارد، در محیط‌های  دارای شرایط آب و هوایی مرطوب بسیار پرکاربرد است.
شافت کروم بخش اصلی و اساسی موتور الکتریکی است و وظیفه انتقال نیروی محرکه به وسیله موتور را برعهده دارد از این رو در بسیاری از صنایع بدون کمترین تغییر رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت شفت کروم

قیمت شفت کروم استیل در بالابر با توجه به عوامل مختلفی همچون اندازه میل کروم، نوع لایه داخلی، میزان قطر پوششی شافت و… تعیین می‌گردد. توصیه می‌نماییم برای تهیه شفت کروم استیل برای بالابر و سایر صنایع از یک شرکت حرفه‌ای و معتبر درخواست راهنمایی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با کارشناسان مجموعه ژیار صنعت ماهور در ارتباط باشید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها