مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
تفاوت آسانسورهای هیدرولیکی و کششی چیست؟

انتخاب مناسب‌ترین و بهترین آسانسور برای ساختمان امری دشوار است. لازمه این امر آشنایی با سیستم مکانیکی آسانسورها می‌باشد. آسانسورهای هیدرولیکی و کششی دو نوع اصلی و مهم از آسانسورها هستند که با توجه به اینکه آسانسورها انواع مختلفی دارند، هر یک از این دو نوع بر حسب ویژگی‌هایشان در ساختمان، برج یا آسمان خراش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عواملی همچون ساختمان‌های مرتفع و کم طبقه، پرتردد و کم تردد بودن، نوع مکان و… در انتخاب آسانسور مناسب، تاثیرگذار است. در این مطلب از وب سایت ژیار صنعت ماهور قصد داریم به بررسی تفاوت آسانسور هیدرولیکی و کششی بپردازیم. پیش از ذکر تفاوت‌های این دو آسانسور، بهتر است در ابتدا هر یک از این آسانسورها را معرفی نماییم.

آسانسور هیدرولیک چیست؟

آسانسور هیدرولیک چیست؟
بالابرهای ژیار صنعت

آسانسورهای هیدرولیک از یک موتور سیال، مخزن، پیستون و پمپ تشکیل شده است. در آسانسور هیدرولیک، برای حرکت بین طبقات از یک مایع که معمولا روغن است، استفاده می‌گردد.

نحوه عملکرد این آسانسور بدین نحو است که پمپ، فشار را ایجاد می‌کند، سیال هیدرولیک به سمت سیلندر هدایت می‌شود و در نتیجه پیستون را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد که سبب بالا و پایین رفتن کابین در آسانسورهای هیدرولیکی می‌گردد.

از آسانسورهای هیدرولیک برای ساختمان‌های کم طبقه استفاده می‌گردد و از ویژگی‌های مثبتی همچون صدای کم، عملکرد مناسب، تعمیر و نگهداری آسان و سادگی عملکرد برخوردار است.

محتوای مرتبط: بالابر هیدرولیکی

انواع آسانسور هیدرولیک

انواع آسانسور هیدرولیک
بالابرهای ژیار صنعت

آسانسورهای هیدرولیکی به دو گروه تقسیم بندی می‌شوند:

  • آسانسور هیدرولیکی چاهک دار که در این نوع از آسانسور، موتور و سیلندر در داخل چاهک واقع شده است و عمق آن متفاوت است.
  • آسانسور هیدرولیکی بدون چاهک که در آن جک‌ها در زیر کابین قرار می‌گیرند و در نتیجه نیازی به کندن چاهک در زیر آسانسور نخواهد بود.

مزایای آسانسور هیدرولیک

  • آسانسورهای هیدرولیک به لحاظ انرژی بسیار کم مصرف هستند.
  • گرمای کمتری را تولید می‌کنند که سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  • آسانسور هیدرولیک، فضای کمتری را اشغال می‌کند چرا که واحدها و بخش‌های کنترل در خود راهرو قرار دارند.
  • از نصب آسان و ارزان‌تری برخوردار است چرا که قطعات کمتری در آسانسورهای هیدرولیک وجود دارد.

معایب آسانسور هیدرولیک

  • آسانسور هیدرولیک برای ساختمان‌های بلند مناسب نیستند و نهایتا برای ساختمان‌های 8 طبقه استفاده می‌شوند.
  • این نوع از آسانسور، به لحاظ عملکرد کندتر است چرا که سیال هیدرولیک به زمان بیشتری برای بالا و پایین بردن پیستون نیاز دارد.
  • آسانسور هیدرولیک نیاز به استفاده از یک گودال دارد که در کف آسانسور واقع می‌شود.

قیمت آسانسورهای هیدرولیکی

قیمت آسانسورهای هیدرولیکی
بالابرهای ژیار صنعت

با توجه به اینکه آسانسورهای هیدرولیکی از انواع پرطرفدار می‌باشند و از مزایای بسیاری برخوردار هستند، در نتیجه سبب شده است تا کارفرمایان، تمایل بیشتری برای تهیه این نوع از آسانسور داشته باشند. برای کسب اطلاعات راجع به قیمت آسانسور هیدرولیکی می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

آسانسور کششی چیست؟

آسانسور کششی چیست؟
بالابرهای ژیار صنعت

آسانسور کششی از مجموعه‌ای از کابل‌ها، شیارها و یک موتور تشکیل شده است که معمولا در یک موتورخانه جداگانه در بالای راهرو واقع شده است. از آسانسورهای کششی در ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود و برای استفاده در آسمتن خراش‌ها بسیار مناسب است.

محتوای مرتبط: بالابر کششی

انواع آسانسور کششی

انواع آسانسور کششی
بالابرهای ژیار صنعت

آسانسورهای کششی به سه گروه تقسیم بندی می‌شود که در این بخش به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

  1. آسانسور کششی گیربکس دار نوعی از آسانسور کششی است که بین موتور و قرقره، گیربکس واقع شده است و کابین نیز به وسیله سیم بکسل حرکت می‌کند.
  2. آسانسور کششی گیرلس که در آن، قرقره به طور مستقیم با موتور در ارتباط است در نتیجه سرعت آن افزایش می‌یابد.
  3. آسانسور کششی بدون موتورخانه که موتور به طور مستقیم بر کابین قرار می‌گیرد و نیازی به چاهک آسانسور نمی‌باشد.

مزایای آسانسورهای کششی

  • آسانسور کششی از سرعت بالاتری برخوردار است.
  • تحمل وزن آسانسورهای کششی بسیار بیشتر از آسانسور هیدرولیکی است.
  • نحوه عملکرد آسانسورهای کششی نرم و قابل پیش بینی می‌باشد که به دلیل وجود سیستم کابل و قرقره می‌باشد.

معایب آسانسورهای کششی

  • به دلیل اینکه سیستم‌های آسانسور کششی پیچیده است و به یک اتاق برای کنترل و نگهداری موتور نیاز دارد در نتیجه به میزان هزینه‌ها افزوده می‌گردد.
  • برای کار کردن به انرژی بیشتری نیاز دارد از این رو هزینه نگهداری آن نیز افزایش می‌یابد.
  • برای انجام عملکرد در آسانسورهای کششی، به موتورها و ژنراتورهایی نیاز است که موجب ایجاد سر و صدا و ارتعاش می‌گردند.

قیمت آسانسور کششی

قیمت آسانسور کششی
بالابرهای ژیار صنعت

آسانسورهای کششی به دلیل اینکه از سیستم پیچیده‌ای برخوردار هستند و برای ساختمان‌های بلند کارایی دارند، عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است. برای دریافت مشاوره و اطلاعات راجع به قیمت آسانسور کششی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان در ارتباط باشید.

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی چیست؟

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی چیست؟
بالابرهای ژیار صنعت

از انواع مختلف آسانسور برای مکان‌های مختلف استفاده می‌شود اما آسانسور هیدرولیکی و آسانسور کششی از پرکاربردترین آن‌ها است که هر یک از ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی برخوردار می‌باشند. در این بخش به بررسی تفاوت‌های این دو نوع از آسانسور می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین آسانسورهای کششی و هیدرولیکی، می‌توان به نحوه انتقال سیستم‌های کابین اشاره نمود بدین نحو که در آسانسورهای کششی، کابین از طریق طناب فولادی و یا تسمه بر روی قرقره بالا و پایین می‌رود. در نتیجه آسانسور کششی در مقایسه با نوع هیدرولیکی در ساختمان‌های نیمه بلند و بلند کارایی دارد، سواری نرم و راحتی دارد و به لحاظ مصرف انرژی، بسیار پایین‌تر از نوع هیدرولیکی است.

مورد بعدی تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی، این است که با توجه به این که در آسانسور کششی از وزنه تعادل به منظور جبران وزن کابین و سرنشینان استفاده می‌شود، از این رو همه وزن‌ها را به حرکت در نمی‌آورد و میزان عملکرد سیستم بهبود می‌یابد.

سخن پایانی

در این مطلب از وب سایت ژیار صنعت به بررسی ویژگی‌ها، مزایا، معایب و تفاوت‌ آسانسور هیدرولیک و کششی پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
 بختیاری
بختیاری

سلام من یدونه بالابر هیدرولیکی برای فروشگاه صنایع چوبی نیاز دارم میخوام از کف مغازه تا بالکن بره به ارتفاع 5متر چطور سفارش بدم؟