مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275

از انواع بالابر، می‌توان به بالابر دستی اشاره نمود که با نام‌های لیفتراک دستی، جک بالابر و استاکر نیز شناخته می‌شوند. این نوع از ماشین آلات صنعتی توانایی حمل بار و پالت در انبارهای کوچک و کارخانه‌ها در ارتفاعات مختلف را دارند.

جک بالابر این دستگاه توسط اپراتور کار می‌کند و بار را در ارتفاعات مختلف به حرکت در ‌می‌آورد و عملیات بارگیری یا تخلیه را انجام می‌دهد. این دستگاه در اماکنی همچون انبارهای کوچک، محیط‌های صنعتی، کارگاه‌ها و کارخانجات دارای کاربرد است.

شرکت ژیار صنعت ماهور، با سالها تجربه در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع بالابر، بهترین و به صرفه‌ترین خدمات فروش و نصب بالابر دستی یا استاکر را به مشتریان ارائه می‌دهد.

معرفی بالابر دستی

بالابر دستی در اندازه‌های مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند و کالاها را بالا و یا پایین می‌آورند، بار را از جایی به جای دیگر انتقال می‌دهند و همچنین بار را بیرون می‌آورد.

در دستگاه بالابر دستی، میزان وزن بار از حد مشخصی بیشتر نباید باشد. بالابرهای دستی در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

استاکر چیست؟

استاکر یا لیفتراک دستی، دستگاهی است که کاربرد بسیاری در زمینه حمل، جابجایی، بارگیری انواع پالت و بار می‌باشد. استفاده از استاکر دارای مزایایی همچون هزینه بسیار مقرون به صرفه و قدرت مانور بالا می‌باشد.

دستگاه استاکر دارای جک هیدرولیک است و از این رو می‌تواند بار را تا ارتفاعات مختلف بالا ببرد. کلیه امور این دستگاه، به صورت دستی انجام می‌گیرد.

محتوای مرتبط: بالابر هیدرولیکی چیست؟

انواع استاکر

استاکر در سه نوع دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات تولید و عرضه می‌گردد. در نوع استاکر دستی، بالا و پایین رفتن شاخک، توسط جک هیدرولیک است و حرکت این نوع از استاکر توسط نیروی انسانی انجام می‌شود.

در نوع استاکر نیمه اتومات، حرکت شاخک‌ها به وسیله نیروی برق انجام می‌شود و دستگاه توسط اپراتور به جلو یا عقب حرکت می‌کند. در نوع استاکر اتومات، کلیه عملیات حمل و نقل و حرکتی توسط نیروی برق انجام می‌شود.

لیفتراک دستی چیست؟

یکی از انواع لیفتراک، لیفتراک دستی است که در انبارها و کارخانجات برای جابجایی بار و وسایل کاربرد دارد. در کنار نام لیفتراک از جک بالابر، بالابر صنعتی یا استاکر نیز می‌توان نام برد.

از این دستگاه برای جابجایی و بالا و پایین بردن بارهای نسبتا سنگین که انسان قادر به جابجایی آن نمی‌باشد، استفاده می‌شود. جک هیدرولیک این دستگاه به صورت دستی و توسط نیروی انسانی کار می‌کند که انواع بار را در ارتفاعات مختلف تخلیه، بارگیری و جابجا می‌کند.

سیستم عملکرد این دستگاه براساس پمپ هیدرولیک است. از جک دستی هیدرولیک، برای بالا و پایین بردن شاخک‌های لیفتراک و برای جلو و عقب بردن آن از نیروی دست استفاده می‌شود.

محتوای مرتبط: بالابر ستونی یا ریلی

ویژگی‌های بالابر دستی

دستگاه بالابر دستی با ویژگی‌های مختلفی ساخته می‌شود همچون:

  1. ترمزدار و بدون ترمز
  2. برخورداری از دستگیره تخلیه همراه با امکان تنظیم سرعت تخلیه
  3. امکان تنظیم عرض شاخک‌ها

هدف از استاکر، بالابر دستی یا لیفتراک دستی

استاکرها که با نام‌های بالابر یا لیفتراک دستی نیز شناخته می‌شوند، به منظور بارگیری یا تخلیه بار داخل ماشین‌ها و وسایل نقلیه است که در فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کارخانجات به منظور قرار دادن بار در داخل قفسه و یا در داخل انبار می‌باشد. سیستم عملکرد آن براساس سیستم هیدرولیک است.

نحوه دریافت مشاوره خرید از ژیار صنعت

به منظور دریافت مشاوره پیش از خرید و نصب انواع بالابر دستی یا استاکر، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ژیار صنعت ماهور ارتباط بگیرید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
 مددی
سعید مددی

سلام، بالابر نفر بر متحرک دست دو در حد نو دارم، خرید دارید؟