مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
جرثقیل لقمه گیر

جرثقیل لقمه گیر Rough Terrain Cranes که به نام جرثقیل کارگاهی نیز معروف است، قابلیت کار، حمل بار و حرکت در سطوح ناهموار و غیر جاده‌ای را دارا می‌باشد. از جمله مشخصات متمایز کننده این نوع از جرثقیل‌ها، چهار چرخ فرمان پذیر و لاستیک‌های بزرگ آفرود می‌باشد.

به دلیل اینکه این جرثقیل‌ها طول کمتری به نسبت جرثقیل‌های معمولی دارند، برای کارگاه‌ها و کارخانجات کوچک مناسب تر است و امکان تردد و باربرداری را آسان‌تر می‌نماید از این رو به آن‌ها جرثقیل کارگاهی نیز اطلاق می‌گردد. در ادامه این مطلب از وب سایت ژیار صنعت ماهور، به بررسی بیشتر راجع به جرثقیل لقمه گیر، اجاره جرثقیل کارگاهی و… می‌پردازیم.

جرثقیل کارگاهی چیست؟

جرثقیل کارگاهی یا لقمه گیر باتوجه به ویژگی‌های خاصی که از آن برخوردار است، امکان کار در فضاهای بالابری محدود و هم‌چنین جابجایی و عبور از محل‌های کار ناهموار را نیز دارد. این نوع از جرثقیل‌ها در بخش تولید و در فرآیند اصلی مکانیکی و در بخش انبار قطعات به جهت بارگیری و تخلیه مواد کارایی دارند.

کاربرد جرثقیل لقمه گیر

  • از این سبک از جرثقیل‌ها در کارگاه‌ها و محیط‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد این امر به دلیل این است که جرثقیل‌های موبایل یا ماشینی امکان انجام کار در این محیط‌ها را ندارند.
  • کار در سطوح ناهموار و غیر جاده‌ای نیز از جمله دیگر کاربردهای این سبک از جرثقیل‌ها می‌باشد که از جمله کاربردهای ویژه این نوع از جرثقیل‌ها می‌باشد.
  • به منظور بلند کردن و جابجایی انواع بار در کارگاه‌ها از این نوع جرثقیل استفاده می‌شود.
  • جرثقیل‌های کارگاهی در تعمیرگاه‌های خودرو و هم‌چنین در زمان مونتاژ قطعات صنعتی، به جهت انتقال بارهای سنگین و یا در زمان مونتاژ، کاربرد فراوانی دارند.

 

جرثقیل لقمه گیر کارگاهی

 

خدمات جرثقیل کارگاهی (لقمه گیر)

  • جرثقیل‌های لقمه گیر غالبا برای کار در سطوح ناهموار و خارج از جاده‌ای مناسب است چرا که این نوع از جرثقیل از توانایی و قابلیت انجام کار بر روی موانع نامطلوب و زمین ناهموار را دارد.
  • از دیگر خدماتی که جرثقیل کارگاهی ارائه می‌دهد و سبب افزایش محبوبیت آن شده است، برخورداری از ظرفیت باربرداری در ابعاد فشرده می‌باشد.
  • امکان استفاده از کابین برای هدایت جرثقیل لقمه گیر در مکان‌های مختلف نیز فراهم است که از جمله خدمات این سبک از جرثقیل است.
  • انجام کار در فضاهای تنگ و نامناسب به دلیل اینکه سایر جرثقیل‌ها قادر به انجام کار در این شرایط نیستند نیز از دیگر خدمات جرثقیل کارگاهی یا لقمه گیر می‌باشد.

محتوای مرتبط: معرفی بالابر هیدرولیکی

مزایای جرثقیل لقمه گیر

جرثقیل لقمه گیر به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، از سایر جرثقیل‎‌ها متمایز است که در ادامه به بررسی انواع این مزایا می‌پردازیم:

  • جرثقیل‌های لقمه گیر از دو محور بسیار بزرگ برخوردار هستند که سبب شده است تا بر قدرت آن افزوده شود. این دو محور بسیار بزرگ، هر یک دارای دیفرانسیل‌هایی می‌باشد که برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها کاربرد دارند و مجموع این عوامل به معنی محرک بودن تمامی چرخ‌های این دستگاه قدرتمند می‌باشد.
  • لاستیک‌های بزرگی که این سبک از جرثقیل‌ها دارا می‌باشند، به نسبت سایر جرثقیل‌های سبک و یا حجیم، قطورتر و پهن‌تر می‌باشد.
  • برخورداری از سه حالت فرمان خدمات جرثقیل لقمه گیر سبب شده است تا این دستگاه‌ها کاملا به صورت استاندارد باشند و در انواع سطوح دشوار، ناهموار و دارای مانع اعم از برف، یخ و… قابلیت مانور دهی داشته باشند. سه حالت فرمان که ذکر شد عبارت است از فرمان چرخ‌های جلو، فرمان محوری تمام چرخ و فرمان تمام چرخ محرک.
  • سرعت حرکت بالا به نسبت سایر جرثقیل‌ها از دیگر وجوه تمایز این نوع از جرثقیل‌ها می‌باشد. استفاده از این نوع جرثقیل باعث می‌شود تا به نسبت سایر جرثقیل‌ها، سریع‌تر عمل کنید و نگرانی از بابت صاف یا ناهموار بودن سطوح زیر لاستیک نخواهید داشت.
  • به صرفه بودن قیمت اجاره چرثقیل کارگاهیربه نسبت خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار چشمگیر است که سبب کاهش مدت زمان انجام پروژه و افت هزینه‌ها می‌گردد.
  • ظرفیت بهره وری بار متنوع در نوع جرثقیل لقمه گیر حدود 30 تا 165 تن می‌باشد. این حجم گسترده از ظرفیت، سبب می‌شود تا برای بسیاری از مصارف در انواع صنایع کاربرد داشته باشد.

 

جرثقیل لقمه گیر

 

اجاره جرثقیل کارگاهی

شرکت ژیار صنعت ماهور به جهت تسهیل انجام امور شما مشتریان گرامی، خدمات اجاره جرثقیل و هم‌چنین انواع بالابرها را با بهترین شرایط و مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. در صورتی که حجم کاری بالایی دارید، می‌توانید امور حمل و جابجایی را به ما بسپارید. به جهت دریافت مشاوره، می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

قیمت و هزینه اجاره جرثقیل کارگاهی (لقمه گیر)

هزینه اجاره یا کرایه جرثقیل کارگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن میان به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • هزینه اجاره در شهرهای بزرگ به نسبت شهرها و مناطق دیگر متفاوت است چرا که با تقاضای بیشتری همراه است.
  • نوع شرکت اجاره دهنده جرثقیل نیز تاثیر بسیاری در میزان هزینه دارد بدین معنا که در صورتی که در یک منطقه تعداد شرکت‌های بسیاری وجود داشته باشد، قیمت‌ها نرخ معقول‌تری خواهند داشت.
  • نکته مهم تاثیرگذار دیگر در مورد قیمت جرثقیل کارگاهی، اندازه و نوع جرثقیل است. در صورتی که جرثقیل کارگاهی اندازه بزرگتری داشته باشد و یا اینکه ظرفیت بار بیشتری را تحمل کند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.
  • مدت زمان اجاره در صورتی که به صورت روزانه یا اجاره‌های کوتاه مدت باشد، هزینه کمتری را شامل می‌شود.
  • در صورتی که اجاره جرثقیل نیاز به حمل و نقل با تریلر برای رسیدن به مقصد داشته باشد، هزینه بالاتری را شامل می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب از وب سایت شرکت ژیار صنعت، به معرفی جرثقیل کارگاهی پرداختیم و نکاتی راجع به اجاره جرثقیل ذکر نمودیم. در صورت نیاز به مشاوره برای اجاره جرثقیل می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاظم
 توسلی
کاظم توسلی

سلام میخواستم بپرسم چطوری میتونم با شما تماس بگیرم و از خدمات شما استفاده کنم؟ میخوام حضوری برسم خدمت شما

مهدی
 قربانی
مهدی قربانی

سلام، وقت بخیر. برای یه باشگاه بزرگ بالابر لازم دارم. لطفا راهنماییم کنید.