مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
بالابر بر اساس قابلیت حرکتی

بالابر، نوعی ماشین است که به منظور جابجایی افراد و حمل و نقل بار در طبقات و ارتفاعات در محل‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از تجهیز، براساس نوع و مکان پروژه، کاربردهای مختلفی دارد. مکانیزم هر یک از بالابرها با یکدیگر متفاوت است و فاکتورهای مختلفی همچون ظرفیت، فضای کاری، نوع کاربرد و میزان ایمنی بالابر در نوع مکانیزم آن تاثیرگذار است. به طور کلی، بالابرها براساس قابلیت حرکتی آن‌ها و قدرت جابجایی، تقسیم بندی می‌شوند.

شرکت ژیار صنعت ماهور، به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع بالابرها، دارای تجربه بسیاری می‌باشد. برای دریافت اطلاعات و مشاوره، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تخصصی در ارتباط باشید.

تقسیم بندی بالابرها براساس قابلیت حرکتی آن‌ها

انواع بالابرها براساس نوع مکانیزم حرکتی که دارند، به گروه‌های مختلفی براساس قابلیت و توان حرکتی دسته بندی می‌شوند که در ادامه این بخش به ذکر آن می‌پردازیم:

بالابرهای ثابت

بالابرهای ثابت، معمولا در خط تولید کارخانجات، یا به عنوان بالابر پارکینگی و هم‌چنین در داخل ساختمان برای جابجایی و حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بالابر در نوع ثابت نیازمند چاهک می باشد تا در زمان جمع شدن، به صورت یکدست و همسطح قرار گیرد. این نوع از بالابرها را می‌توان از طریق افزودن اتاقک و حفاظ، تبدیل به بالابر نفربر نمود.

بالابرهای ثابت از نوع بالابر آکاردئونی، بالابر با جک عمودی، بالابر مفصلی، بالابر کابلی، بالابر زنجیری و… می‌باشند که از میان این انواع، بالابر آکاردئونی یا بالابر هیدرولیک با مکانیزم قیچی از نوع ایمن است و بالابر کابلی به دلیل احتمال قطع کابل یا خارج شدن قرقره از وینچ و دیگر خطرات، نوع ناایمن و خطرآفرین بالابرهای ثابت محسوب می‌گردد. در ادامه به ذکر هر یک از این بالابرهای ثابت می‌پردازیم.

بالابر ثابت

بالابر ثابت آکاردئونی

بالابر ثابت آکاردئونی، همچون یک قیچی عمل می‌کند و بدین محو است که توسط جک هیدرولیک، بازوهای قیچی از یکدیگر، جدا می‌شود و بدین نحو، ارتفاع مورد نظر فراهم می‌گردد. بالابر هیدرولیکی قیچی، از مزایایی همچون ایمنی بالا، ظرفیت بسیار و قدرت زیاد می‌توان اشاره نمود.

بالابر جک مستقیم

در این سبک از بالابر، جک هیدرولیک به طور مستقیم، به عنوان کفی در زیر میز بار متصل می‌شود و در نتیجه آن را به دو سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد. بالابر جک مستقیم در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، کارواش‌ها و تعمیرگاه‌های اتومبیل، دارای کاربرد فراوانی می‌باشد. این بالابر به لحاظ ایمنی، در مرتبه دوم و بعد از بالابر آکاردئونی قرار می‌گیرد.

 

بالابر جک دار

بالابر کابلی یا زنجیری

در نوع بالابر کابلی یا زنجیری، نیروی حرکتی بواسطه موتور یا وینچ تامین می‌گردد که بدین نحو، وینچ، کابل و زنجیری که متصل به سکوی بالابر است را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد. این سبک از بالابر ظرفیت کمی دارد و به لحاظ ایمنی، خطرناک و حادثه آفرین است از این رو باید هر روز چک شود و تحت بررسی قرار گیرد تا از میزان ایمنی آن کسب اطمینان شود.

بالابر هیدرولیکی، زنجیری یا کابلی

بالابر هیدرولیکی، زنجیری یا کابلی

در نوع بالابر هیدرولیکی زنجیری، چرخ زنجیر یا قرقره کابل، بخشی از حرکت را بوسیله جک هیدرولیک طی می‌کند و در ادامه نیرو توسط زنجیر یا کابل، به میز کار منتقل می‌شود و کل مسیر را طی می‌کند. این سبک از بالابر، برای حمل و نقل بار مناسب است و برای جابجایی افراد گزینه مناسبی نیست.

بالابر کابلی

بالابر بوم لیفت ثابت

بالابر بوم لیفت ثابت هیدرولیکی، دو نوع دسترسی عمودی و دسترسی افقی را فراهم می‌نماید. این نوع از بالابر، دارای ظرفیت کمی است و برای حمل نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بالابر بوم

بالابر متحرک و جابجا شونده

پس از معرفی انواع بالابرهای ثابت، نوبت به معرفی انواع بالابر متحرک بر اساس قابلیت حرکتی آن‌ها می‌باشد. بالابرهای متحرک به طور معمول برای استفاده افراد طراحی شده‌اند و قابلیت جابجایی افراد از یک نقطه به نقطه دیگر را دارند.

برخی از انواع بالابر متحرک همچون بالابر پشت خودرویی، توانایی جابجایی در مسافت‌های طولانی‌تری را دارد. بالابر متحرک برای کار در ارتفاعات ساختمان‌ها، آتش نشانی، کار در خطوط برق و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. بالابر متحرک یا سیار به دو گروه تقسیم بندی می‌شود:

بالابر متحرک با دسترسی عمودی

بالابر متحرک با دسترسی عمودی، به شکل عمودی بالا و پایین می‌رود و به هیچ عنوان در حالت افقی قابلیت حرکت ندارد. بالابر هیدرولیکی آکاردئونی یکی از نمونه‌های این نوع از بالابر می‌باشد.

بالابر متحرک با دسترسی عمودی و افقی

این نوع از بالابر که به بالابر بوم لیفت نیز معروف است، قابلیت دسترسی عمودی و افقی را دارا می‌باشد. از انواع این نوع از بالابر می‌توان به نوع بالابر پشت خودرویی اشاره نمود، نوعی دیگر به صورت خود کشنده هستند و خودشان حرکت می‌کنند و برخی به صورت قابل یدک به بازار عرضه می‌شوند و بر روی کامیون نصب می‌شوند.  

بالابر متحرک با دسترسی عمودی و افقی، مکانیزم هیدرولیکی دارند و کاملا ایمن می‌باشند. این نوع از بالابر در انواع آکاردئونی، مفصلی، بالابر تلسکوپی و یا به صورت ترکیبی ارائه می‌گردند.

برای سفارش انواع بالابر، لازم است راجع به بالابرها براساس قابلیت حرکتی آن‌ها اطلاعات داشته باشید. برای دریافت مشاوره و خرید بالابر، می‌توانید با کارشناسان شرکت ژیار صنعت ماهور در ارتباط باشید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غلام
 میرزایی
غلام میرزایی

سلام یه سینما هستیم سمت انقلاب میخوام بالابر تهیه کنم لطفا راهنمایی کنید شماره ام رو میزارم