مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
گیرباکس بالابر ساختمانی

بالابرها به منظور جابجایی لوازم و افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صنایع مختلفی کاربرد دارند که یکی از این موارد، استفاده از بالابر در صنعت ساختمان سازی است. در فرآیند ساختمان سازی از بالابر ساختمانی استفاده می‌گردد که از اجزاء گوناگونی نیز تشکیل شده است. یکی از اجزاء بسیار مهم بالابر ساختمانی، گیربکس است که در نوع عملکرد آن نقش تعیین کننده‌ای دارد. از این رو در این مقاله از وب سایت ژیار صنعت به بررسی این موارد می‌پردازیم که گیربکس بالابر چیست؟ گیربکس بالابر ساختمانی چیست؟ کاربرد موتور گیربکس در بالابرهای ساختمانی و…

برای دیدن مشخصات، قیمت و ابعاد بالابر گیربکسی کلیک کنید.

گیربکس بالابر چیست؟

گیربکس بالابر جزء مهم و اساسی بالابر است و از طریق افزایش قدرت به بالابر کمک می‌کند تا بتواند مواد و لوازم را به صورت عمودی جابجا کند. غالب گیربکس‌ها کاهنده سرعت بالابر هستند. بالابر ساختمانی از اجزاء دیگری همچون استراکچر، شاسی، قرقره، ترمز الکتروموتور و… تشکیل شده است.

گیربکس بالابر انواع گوناگونی دارد که بهترین نوع گیربکس بالابر، گیربکس بالابر حلزونی است چرا که به طور اتوماتیک قفل می‌شود و ایمنی بسیار زیادی را ایجاد می‌کند.

گیربکس بالابر ساختمانی چیست؟

در فرآیند جابجایی بالابر، الکتروموتور برای تولید نیرو و گیربکس به منظور بالا و پایین رفتن دور آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع گیربکس بالابر ساختمانی یک قطعه فنی در جریان انتقال و جابجایی قدرت است و از این طریق، سرعت را کاهش می‌دهد و قدرت را چندین برابر می‌نماید. در نتیجه این امر، امکان حمل و جابجایی مصالح بسیار سنگین ساختمانی را فراهم می‌نماید.

شایان ذکر است که هر گیربکس بالابر ساختمانی از چندین چرخ دنده تشکیل شده است که علاوه بر اینکه الگوی طراحی خاصی دارند از اندازه و سایزهای متفاوتی نیز برخوردار هستند. هر چه سایز چرخ دنده‌ها با یکدیگر متفاوت باشد، گستردگی بیشتری در قابلیت تبدیل سرعت دارند.

با توجه به این امر که در گیربکس ساختمانی به دنبال کاهش سرعت می‌باشیم، بنابراین در قسمت ورودی گیربکس از نوع چرخ دنده کوچکتر و در بخش خروجی از نوع چرخ دنده بزرگتر استفاده می‌گردد.

نکته دیگری که راجع به گیربکس بالابر نیاز به توضیح دارد این است که گیربکس را با معیار ضریب تبدیل می‌شناسند بدین معنا که این معیار به معنای قابلیت گیربکس در تبدیل سرعت نهایی می‌باشد و تعیین اینکه چه اندازه کندتر یا سریع‌تر باشد.

 

چرخ دنده گیربکس

 

کاربردهای گیربکس بالابر ساختمانی

هر یک از انواع گیربکس برای نصب در بالابر ساختمانی طراحی شده‌اند. عمده‌ترین کاربرد این محصول، برای تامین قدرت و کنترل حرکت بالابرهای ساختمانی می‌باشد. اما به طور کلی کاربردهای گیربکس بالابر ساختمانی عبارت است از:

  1. به منظور فراهم نمودن حرکت نرم و روان در حین جابجایی از گیربکس بالابر استفاده می‌شود. در واقع گیربکس سرعت بالای موتور را تبدیل به حرکتی نرم می‌کند.
  2. میزان سرعت حرکت قلاب بالابر را به میزان استاندارد تنظیم می‌نماید.
  3. امکان جابجایی مصالح در ارتفاع بین طبقات از طریق عملکرد روان گیربکس وجود دارد.
  4. گیربکس بالابر در زمان قطع برق یا خاموش شدن دستگاه، مانع از بروز خطرات احتمالی یا برگشت دستگاه می‌گردد.

 

کابردهای گیربکس ساختمانی

 

تولید گیربکس بالابر

گیربکس بالابر از جمله تجهیزات بسیار مهم و اساسی در سیستم‌های مکانیکی به منظور جابجایی قدرت است. به طور کلی گیربکس بالابر در دو نوع کاهنده و افزاینده طراحی می‌گردند. از این میان، گیربکس بالابر ساختمانی از نوع کاهنده است که میزان سرعت را روان می‌کند.

در راستای تولید گیربکس بالابر، بهترین نوع موتور گیربکس از نوع حلزونی است که نحوه طراحی آن به منظور تبدیل قدرت 90 درجه‌ای می‌باشد. در واقع، محور شفت خروجی گیربکس در زاویه 90 درجه از محور شفت ورودی قرار دارد. الگو و نحوه طراحی گیربکس حلزونی از جمله بهترین نوع طراحی انواع گیربکس بالابر است چرا که در صورتی که فشار بیش از حدی به چرخ دنده‌ها وارد گردد، چرخ دنده‌ها زمینه کارکرد ایمن را برای گیربکس فراهم می‌نماید.

در هنگام خاموش شدن نیز، گیربکس خاصیت قفل شوندگی دارد و می‌تواند بالابر را با هر وزنی به طور ثابت در موقعیت نگه دارد. در نتیجه مانع از سقوط قلاب می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به گیربکس بالابر، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ژیار صنعت ماهور در ارتباط باشید.

 

موتور گیربکس ساختمانی

 

کاربرد موتور گیربکس در بالابرهای ساختمانی

همانطور که ذکر نمودیم، گیربکس‌ها به منظور تنظیم میزان قدرت و سرعت در بالابرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع بالابر برای اجرای پروژه بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورتی که گیربکس از حد متعادل بیشتر کار کند دچار لرزش می‌شود. در مقابل در صورتی که سرعت گیربکس پایین باشد، بالابر از کار می‌افتد و حمل مصالح صورت نمی‌گیرد. در نتیجه انتخاب گیربکس بالابر مناسب با توجه به وزن کالا، ظرفیت و مصالحی که قرار است جابجا شود و…انجام می‌گیرد.

وظیفه تامین سرعت و قدرت مورد نیاز بالابر از الکتروموتور است بدین نحو است که گیربکس، نیرویی را که از الکتروموتور می‌گیرد را به قدرت بیشتری تبدیل می‌کند و از این طریق، سبب به کار افتادن بالابر برای حمل مصالح می‌گردد.

 

گیربکس در بالابرهای ساختمانی

 

هزینه تعمیرات گیربکس بسیار زیاد است از این رو بهتر است توجه بیشتری در نگهداری آن داشته باشیم. یکی از نکاتی که در بهبود عملکرد گیربکس تاثیرگذار است، روغن کاری کردن آن است.

نکته دیگر نگهداری گیربکس این است که بالابر باید در حد مجاز، بارگیری کند در صورتی که بالاتر از حد توان گیربکس باشد، ممکن است در عملکرد آن دچار اختلال گردد.

قیمت گیربکس بالابر

هر یک از انواع گیربکس بالابر ساختمانی بر حسب میزان ظرفیت، نوع برند و … متفاوت است. به طور کلی، یکی از عواملی که قیمت گیربکس بالابر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوع آن است که از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد. عامل تعیین کننده دیگر در قیمت گیربکس بالابر، ضریب تبدیل گیربکس است. ضریب تبدیل در واقع با نسبت چرخش موتور معین می‌گردد. به منظور دریافت قیمت دقیق گیربکس بالابر از طریق راه‌های ارتباطی، با کارشناسان شرکت ژیار صنعت ماهور در ارتباط باشید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله از وب سایت ژیار صنعت ماهور بیان نمودیم، گیربکس بالابر از اجزاء اصلی و اساسی بالابر ساختمانی است و بهترین نوع گیربکس بالابر از نوع حلزونی می‌باشد که از مزایای بسیاری برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چرا گیربکس حلزونی را بهترین نوع گیربکس بالابر معرفی می‌نمایند؟

گیربکس حلزونی به دلیل اینکه از امنیت بالایی برخوردار است و قیمت مناسبی نیز دارد، در میان انواع بالابر، از اهمیت بالایی برخوردار است. خاصیت انعطاف پذیری این نوع از گیربکس نیز مزید بر علت شده است.

قیمت موتور گیربکس بالابر چقدر است؟

قیمت موتور گیربکس برحسب موارد مختلفی همچون نوع مواد اولیه تولیدی گیربکس تعیین می‌گردد.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضا
 ذاکری
حمیدرضا ذاکری

سلام مرسی بابت اطلاعات مفید سایتتون