مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
کاربرد بالابر درصنایع نفتی، پالایشگاه و پتروشیمی

صنایع نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی از جمله صنایع استراتژیک در کشورها است که دارای سنسورها و تجهیزات مختلفی به منظور بهبود عملکرد آن‌ها می‌باشند. تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز انواع این صنایع به منظور رشد و توسعه آن‌ها می‌باشد.

صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها از جمله اموری هستند که تحت عنوان مهم‌ترین منابع تامین انرژی شناخته شده‌اند. در این میان بالابرها به عنوان تجهیزات پیشرفته با اهداف مختلفی همچون تعمیر، نگهداری و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو در این مطلب از وب سایت ژیار صنعت به بررسی کاربرد بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها می‌پردازیم.

جایگاه بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها

جایگاه بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها
بالابر ژیار صنعت

بالابرها در انواع صنایع به ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها نقش تعیین کننده دارند به نحوی که انجام امور و تعمیرات بدون وجود بالابرها تقریبا غیرممکن است. مخازن و تاسیسات بسیاری در این صنایع وجود دارد که به انجام تعمیرات فصلی و یا سالیانه نیاز دارند.

این تعمیرات اساسی و پایه‌ای پالایشگاه‌ها که در اصطلاح صنایع، اورهال نیز نامیده می‌شود، به معنی انجام تعمیرات و بازسازی پیش از خراب شدن، سوراخ شدن و یا ایجاد خرابی در دستگاه‌ها و تاسیسات می‌باشد. از این رو، بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها با توجه به نوع فضای کاری دارای کاربرد بسیار زیادی می‌باشد.

کاربرد بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها

کاربرد بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها
بالابر ژیار صنعت

بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دارای کاربرد فراوانی می‌باشند من جمله:

  • انجام تعمیرات در ارتفاع نیازمند استفاده از تجهیزات ایمن و کاربردی همچون بالابر هیدرولیکی و بالابر آکاردئونی می‌باشد.
  • نصب انواع تجهیزات در پالایشگاه‌ها نیز با کمک بالابرها انجام می‌گیرد.
  • استفاده از انواع بالابر از قبیل بالابر متحرک سبب می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن، تعمیرات فصلی و سالیانه صنایع انجام گیرد.
  • به منظور انجام نصب و تعمیرات روشنایی، دوربین‌ها و… که در ارتفاع قرار دارند و انجام آن‌ها بدون استفاده از بالابر بسیار پرهزینه و زمان‌بر است، بالابر بوم لیفت دارای کاربرد فراوانی می‌باشد و انواع دسترسی‌های عمودی و افقی را فراهم می‌نماید.
  • رنگ آمیزی انواع مخازن، بازرسی و کنترل تجهیزات و تاسیسات از طریق بالابر بوم لیفت بسیار آسان‌تر خواهد بود.
  • برای دسترسی به قفسه‌های در ارتفاع بالا در انبار نیز بالابر دارای کاربرد فراوانی می‌باشد که بهترین نوع بالابر با توجه به شرایط بالابر پتروشیمی، بالابر ثابت است.
  • در شرکت‌های نفت و پتروشیمی استفاده از بالابر بسیار مهم و کاربردی است در صورتی که ارتفاع مورد نیاز برای دسترسی زیاد نباشد، از بالابر ستونی استفاده می‌شود.

دیگر خصوصیات بالابرها در صنایع نفت و پتروشیمی

دیگر خصوصیات بالابرها در صنایع نفت و پتروشیمی
بالابر ژیار صنعت

بالابرهای طراحی و ساخته شده توسط شرکت ژیار صنعت، محصولاتی هستند که علاوه بر توان و قدرت بالا برای استفاده در صنایع، از ویژگی‌های زیر نیز برخوردار می‌باشند:

  • ایمنی و امنیت بالا
  • برخورداری از مقاومت و استحکام بالا در برابر حوادث
  • ویژگی‌ها و خصوصیات مکانیکی این تجهیزات متناسب با شرایط آب و هوایی و میزان دما

سخن پایانی

در این مطلب تلاش نمودیم تا راجع به کاربرد بالابرها در صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها اطلاعات جامعی را به شما برای انتخاب دقیق‌تر و اصولی‌تر بالابرها ارائه دهیم.

انواع بالابرها به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارند، کاربردهای مختلفی در انواع صنایع نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها خواهند داشت؛ اعم از تعمیرات و نگهداری، انجام نظافت در طبقات مختلف، افزایش سرعت انجام کار و…

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای انتخاب و خرید بالابر مد نظر خود می‌توانید با کارشناسان مجموعه ژیار صنعت در ارتباط باشید.

سئوالات متداول

بیشترین سئوالات و پاسخ ها آن

بهترین بالابر برای استفاده در صنایع نفتی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها وابسته به نیازها و شرایط مختلف است. برای صنایع نفتی و پالایشگاه ها معمولاً بالابرهایی با قدرت باربری بالا، مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی و قابلیت انجام عملیات در فضاهای محدود و پر خطر توصیه می‌شوند. در صنایع پتروشیمی نیز بالابرهایی با قابلیت کار در محیط‌های شیمیایی و مقاومت در برابر آلودگی و اسیدها به‌خصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صنایع نفتی و پالایشگاه ها که معمولاً با محیط‌های خطرناک مانند مناطق قابل انفجار و شرایط شدید محیطی مواجه هستند، استفاده از بالابرهایی با امکانات ایمنی مخصوص نیز توصیه می‌شود. این شامل مواردی مانند سیستم‌های انتقال اضطراری برق، سیستم‌های خنک کننده، سیستم‌های اطفاء حریق و سایر تجهیزات مرتبط است.

معیارهای انتخاب بالابر مناسب برای صنایع نفتی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها عبارتند از: نیاز به بالابری با ظرفیت باربری مناسب، قابلیت کار در شرایط محیطی خاص (از جمله دما، رطوبت و اسیدیته)، مقاومت در برابر آلودگی‌ها و مواد شیمیایی، قابلیت انجام عملیات در فضاهای محدود و دسترسی به نقاط دورافتاده، امکانات ایمنی مطلوب و مطابقت با استانداردهای صنعتی مربوطه.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول
 آزاد
رسول آزاد

نصب هوم لیفت با کابین شیشه ای هم انجام میدید؟

امیر
 عباسی
امیر عباسی

سلام ما یه ساختمون سه طبقه داریم آیا بالابر به کارمون میاد تهیه کنیم؟