مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275

بالابر به ماشینی اطلاق می‌گردد که برای حمل بار یا جابجایی نفر در شرایط و ارتفاعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بالابرها انواع و کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به معرفی و بیان تفاوت دو نوع کاربردی از انواع بالابر که عبارت از بالابر آکاردئونی و بالابر دکلی می‌باشد می‌پردازیم. بالابر آکاردئونی در مقایسه با بالابر دکلی از تفاوت‌هایی برخوردار است.

شرکت ژیار صنعت ماهور، دارای سالها تجربه در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع بالابر با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌باشد برای دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

بالابر آکاردئونی به نام بالابر سیزری یا قیچی نیز شناخته می‌شود در مقابل از بالابر دکلی، به نام بالابر ریلی یا بالابر ستونی نیز نام می‌برند. هر دو نوع بالابر آکاردئونی و دکلی عملکرد یکسانی دارند اما برای موارد مختلفی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند بدین نحو که بالابر آکاردئونی به صورت تمام هیدرولیک و بالابر دکلی به صورت نیمه هیدرولیک، نقش ایفا می‌نماید.

تفاوت بالابر آکاردئونی با بالابر دکلی

بالابر آکاردئونی در مقایسه با بالابر دکلی از تفاوت‌هایی برخوردار است من جمله:

یکی از تفاوت‌های بالابر آکاردئونی با بالابر دکلی، در نحوه عملکرد آن‌ها است بدین نحو که در بالابر آکاردئونی، کار به واسطه نیروی روغن و سیستم هیدرولیک انجام می‌شود و درواقع، بالابر آکاردئونی از نوع بالابرهای تمام هیدرولیک می‌باشند در مقابل بالابر ستونی یا دکلی، تنها ریل اول توسط نیروی روغن و سیستم هیدرولیک باز می‌شود و سایر ریل‌ها بوسیله زنجیر به حرکت در می‌آیند.

دومین فرق بین بالابر آکاردئونی و دکلی در میزان ظرفیت تولید این دو می‌باشد. میزان ظرفیت بار در بالابر آکاردئونی حدود 700 کیلوگرم است در حالیکه بالابر دکلی ظرفیت 250 کیلوگرم دارد که این مقدار، کمترین رنج ظرفیت بالابر آکاردئونی می‌باشد.

تفاوت سوم دو نوع بالابر آکاردئونی و بالابر دکلی، راجع به میزان ارتفاع سبد بالابر به نسبت سطح زمین در حالت جمع شده بالابر است. درواقع، نهایت فاصله‌ای که سبد سکوی بالابر آکاردئونی در حالت جمع شده نسبت به سطح زمین دارد، حدود 1 متر است درحالیکه این میزان فاصله در بالابر ریلی، 2.30 متر است.

این ویژگی مقدار ارتفاع، در بالابر قیچی این فرصت را فراهم می‌نماید تا اپراتور بتواند بار سنگین خود را به راحتی داخل سبد برای حمل و جابجایی قرار دهد چرا که فاصله کمتری به نسبت سطح زمین دارد درحالیکه بالابر دکلی، ارتفاع بیش از این حد را دارا است.

از دیگر موارد فرق بالابر آکاردئونی در مقایسه با بالابر دکلی، در اندازه سطح سکوی بالابر است. بالابر سیزری با داشتن سکوی بزرگتر، فضای بیشتری را در هنگام انجام کار در ارتفاع به اپراتور می‌دهد. سکوی بالابر قیچی 80*200 یا 125* 200 سانتی‌متر است در حالیکه در بهترین حالت، سکوی بالابر دکلی، 100*200 سانتی‌متر می‌باشد که سطح کمتری را به نسبت بالابر قیچی در اختیار اپراتور قرار می‌دهد.

دیگر مورد تفاوت بالابر آکاردئونی با بالابر دکلی یا ریلی، می‌توان به وزن آن‌ها اشاره نمود که در این مورد، بالابر ریلی از برتری برخوردار است چرا که وزن بالابرهای ریلی 45 درصد کمتر از بالابر سیزری است و این امر در شرایطی است که هر دو بالابر، یک ارتفاع را پوشش دهند.

برای رفع این مشکل، در بالابر آکاردئونی یک فرمان هیدرولیک پیشرفته طراحی شده است که هدایت بالابر را ساده‌تر می‌نماید در نتیجه این امر، اپراتور تفاوتی بین بالابرها احساس نمی‌کند.

محتوای مرتبط: هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد؟

سطح اتکای کابین از دیگر وجوه افتراق دو بالابر آکاردئونی و ریلی است. سطح اتکای کابین نصب شده بر روی شاسی سکوی بالابر آکاردئونی، حدود 80 تا 93 سانتی‌متر است در نتیجه اپراتور، با قرار گرفتن داخل کابین، از ثبات بالاتری برای انجام کار در ارتفاع دارد در حالیکه کابین بالابر ریلی از چنین ثباتی برخوردار نیست.

سخن پایانی

در این مطلب از وب سایت ژیار صنعت ماهور، به بررسی تفاوت بالابر آکاردئونی و دکلی پرداختیم. برای دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهرام
 هخامنش
شهرام هخامنش

سلام لطفا قیمت یک بالابر سیم بکسلی به ارتفاع 10 متر وزن 1 تن رو بدین

رامین
 سعیدی
رامین سعیدی

سلام برای 10 متر ارتفاع و 4 ایستگاه می خواستم ببینم قیمت چند هست؟