مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275
شلتر یا اتاقک پیش ساخته چیست؟

شلتر یا اتاقک پیش ساخته در اصطلاح به محفظه‌ای اطلاق می‌گردد که به منظور نصب انواع تجهیزات و دستگاه‌های حساس در حوزه صنایع نظامی، مخابراتی، نیروگاهی، امنیتی و… در برابر محیط اطراف به کار می‌رود.

شما عزیزان می‌توانید به منظور دریافت قیمت، مشاوره و سفارش ساخت انواع شلتر، با کارشناسان شرکت ژیار صنعت ماهور ارتباط بگیرید.

آشنایی با شلتر

شلتر به اتاقک‌های پیش ساخته‌ای گفته می‌شود که برای نصب انواع تجهیزات حساس کاربرد دارد. اندازه این نوع اتاقک یا ساختمان‌های پیش ساخته متناسب با نوع کاربرد آن مشخص می‌گردد.

در نوع ساختار شلترها باید اصول امنیتی و استاندارد رعایت شود و لازم است توسط سازندگان باتجربه و حرفه‌ای انجام گیرد. باتوجه به اینکه این اتاقک‌ها در مکان‌های نامناسب به لحاظ شرایط آب و هوایی قرار می‌گیرند، لازم است استانداردها و اصول خاصی رعایت شود.

سطح استاندارد شلتر باید به نحوی باشد که امکان نصب بر روی کامیون و سیستم‌های چرخدار، ساخت و تولید به صورت ثابت و نصب بر روی فوندانسیون را داشته باشد. شلترها همیشه قابل حمل نیستند و به صورت ثابت قابلیت طراحی و پیاده‌سازی را دارند.

کاربرد شلترها

کاربرد شلترها

از شلترها برای تامین اسکان و بدون در نظر گرفتن شرایط جوی استفاده می‌شود و دارای مخازن بزرگ برای تامین و نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی می‌باشد. این اتاقک‌های پیش ساخته بر حسب نوع درخواست و کاربرد، قابلیت سفارشی سازی را نیز دارند.

شلترها، قابلیت فراهم نمودن رفاه و راحتی بیشتر را در شرایط دشوار نیز دارند.

استفاده از این اتاقک‌ها برای تامین اسکان کسانی که به دلیل خشکسالی، جنگ، کمبود امکانات و… مهاجرت می‌کنند، بسیار مناسب است.

محتوای مرتبط: معرفی بالابر هیدرولیکی

انواع شلتر Shelter

شلترها برحسب نوع و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و امروزه معمولا از فلز به همراه پوشش‌های عایق طراحی و تولید می‌گردد. این سازه‌های پیش ساخته به لحاظ نوع، جنس، ساختار و کاربرد به انواع گوناگونی دسته بندی می‌شوند.

  • شلتر اسکان موقت

شلترها یا اتاقک‌های پیش ساخته، برحسب نوع اسکان دائم یا موقت تقسیم بندی می‌شوند که به آن‌ها شلتر اسکان موقت Bivouac Shelter یا کمپ اسکان موقت نیز گفته می‌شود.

  • شلتر هواپیما

نوع دیگر از شلترها، شلتر هواپیما یا آشیانه هواپیما است که به منظور نگهداری هواپیما، بالگرد و هواگرد به کار برده می‌شود. شلتر هواپیما، از هواپیما و بالگرد در برابر شرایط جوی و تابش نور آفتاب محافظت می‌نماید هم‌چنین به عنوان محلی امن برای انجام تعمیرات و مخفی نگه داشتن هواپیما از بالگردهای جاسوسی می‌باشد.

  • شلتر نظامی

شیلتر یا شلترهای نظامی، نوع سازه حفاظتی پیشرفته‌ای هستند که به صورت پیش ساخته تولید و توسط افراد و واحدهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شلترهای نظامی از جمله سازه‎‌های امنیتی هستند که نحوه طراحی و ساخت آن‌ها بیان نمی‌شود. این شلترها برحسب نوع کاربرد، مشخصات و ویژگی‌هایی که دارند، برای مراکز نظامی، امنیتی و پدافند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • شلتر مخابراتی

شیلتر مخابراتی Telecommunication Shelters از دیگر انواع شلترهای نظامی است که برای نصب و حفاظت تجهیزات مخابراتی همچون برقراری ارتباط، پوشش دهی، تقویت شبکه‌های مخابراتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امکانات انواع شلترها

شلترها همانند کانکس پیش ساخته از امکانات و تجهیزات عمومی همچون نصب درب و پنجره، نورپردازی، برق کشی و…برخوردار می‌باشند.

هم‌چنین برحسب نوع کاربری، از امکانات خاص کاربری برخوردار خواهند گردید به عنوان نمونه، شلترهای مخابراتی از امکاناتی همچون ماژول GPS ، کپسول اطفا حریق، رک مخابراتی، سیستم سرمایش، سیستم روشنایی داخل، سیستم هیدرولیک، دوربین امنیتی و دکل مخابراتی پنوماتیک و وینچی برخوردار می‌باشد.

شلترهای پیش ساخته ژیار صنعت ماهور

شرکت ژیار صنعت طراح و تولید کننده انواع شلترهای استاندارد و دارای کیفیت در سراسر کشور است که توانسته است اتاقک‌های پیش ساخته را با قیمت مناسب و کیفیت طراحی مطلوب ارائه نماید. برای دریافت اطلاعات و مشاوره به منظور سفارش انواع شلتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید.

سئوالات متداول

بیشترین سئوالات و پاسخ ها آن

تامین اسکان و بدون در نظر گرفتن شرایط جوی استفاده می‌شود و دارای مخازن بزرگ برای تامین و نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی می‌باشد.

انواع مختلف شلتر شامل: شلتر اسکان موقت، شلتر هواپیما، شلتر نظامی و شلتر مخابراتی

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم
 جلیلی
ابراهیم جلیلی

سلام بالابر پله میخواستم تبریز هستم ممنون.