مشاوره رایگان : 09190809755 و 02191097275

بالابر ویلچربر یا جک معلول چیست؟

بالابر ویلچربر یا جک معلول

بالابر ویلچربر که با نام‌های جک معلولولین، جک ویلچر، بالابر ویلچر معلولین و… نیز شناخته می‌شود، تبدیل به بخشی از معماری ساختمان‌های شهری امروزی گردیده است و برای انتقال افراد کم توان، سالخورده و یا افراد دارای معلولیت جسمی طراحی شده است.

شرکت ژیار صنعت در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع بالابر ویلچربر با ایمنی بالا و ظاهری زیبا دارای سالها سابقه و تجربه می‌باشد. برای دریافت اطلاعات لازم می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

بالابر ویلچربر یا جک معلول چیست؟

بالابر ویلچربر یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در حوزه ساختمان سازی است که برای انتقال افراد سالخورده و کم توان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بواسطه استفاده از بالابر ویلچربر، دیگر نیازی به استفاده از تردد از طریق رمپ وجود ندارد در نتیجه نصب بالابر جک معلول سبب صرفه جویی در فضا و هزینه می‌گردد. 

 

کاربرد بالابر ویلچربر 

بالابر جک معلول دارای کاربردهای بسیاری است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌نماییم:

  • داخل منازل، ویلاها و فروشگاه‌ها
  • فضای باز و فضای سرپوشیده
  • محوطه و ورودی ساختمان
  • انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری
  • امکان استفاده اختصاصی و عمومی
 
بالابر ویلچر
 
 

انواع بالابر ویلچر معلول

بالابر معلول یا ویلچر معلولین براساس مکانیزم دارای انواع مختلفی می‌باشد. به طور کلی جک معلول هیدرولیک و وینچ از رایج‌ترین انواع می‌باشند. علاوه بر این موارد، انواع دیگری همچون سیستم اسکرو، دنده‌ای و قیچی نیز وجود دارد که به نسبت کمتر اجرا می‌شوند. نوع دیگری از دسته بندی بالابر ویلچربر براساس میزان ظرفیت، ارتفاع و نوع ورودی می‌باشد. نوع بالابر ویلچر بر روی خودرو نیز گزینه مناسبی برای جابجایی معلولین و ناتوانان است که قابلیت نصب بر روی خودروهای ون یا آمبولانس را دارد. 

 

بالابر ویلچر معلول مناسب ماشین و آمبولانس

بالابر ویلچربر هیدرولیک

بهترین و رایج‌ترین سیستم، بالابر ویلچر هیدرولیک می‌باشد. این نوع از بالابر می‌تواند، به صورت جک در کنار یا در زیر اجرا شود. نوع جک معلول در کنار از سهولت اجرای بیشتری برخوردار است و نیازی به حفره ندارد. سیستم هیدرولیک به نسبت سایر سیستم‌ها ایمنی بالاتری دارند و از نرمی و کم صدایی نسبی برخوردارند. 

بالابر ویلچربر هیدرولیک

بالابر ویلچربر وینچ

عملکرد این نوع از بالابر، با سیستم وینچ است از این رو از قیمت پایین‌تری برخوردار است. لازم است هنگام نصب این دستگاه، ایمنی لحاظ گردد. نوع بالابر وینچ به یک موتور و گیربکس مجهز است که بواسطه این دو درام به حرکت در می‌آید و در نهایت سیم بکسل جمع یا باز می‌شود و کابین به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کند. موتور این بالابر، باید علاوه بر حرکت در دو جهت به ترمز نیز مجهز باشد. 

بالابر ویلچربر قیچی

از دیگر انواع بالابر ویلچربر، نوع جک معلولین با سیستم قیچی است. نوع مکانیسم حرکت قیچی، با استفاده از سیستم هیدرولیک است که بواسطه یک الکتروموتور و پمپ عمل می‌کند و جک کوتاهی را حرکت می‌دهد. این نوع از سیستم در چاهک بالابر جمع می‌شود و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. 

ابعاد بالابر ویلچر معلولین

ابعاد بالابر ویلچربر به نحوی است که یک نفر با ویلچر و یک نفر همراه به راحتی در آن جای می‌گیرد. برحسب نوع ویلچر دستی و برقی، بهتر است بزرگترین سایز ویلچر مد نظر قرار گیرد. ابعاد مفید داخل کابین بهتر است کمتر از 120*85 نباشد. 

شایان ذکر است که ابعاد کابین به نوع ورود و خروج دستگاه نیز مرتبط است. به عنوان نمونه، در صورتی که ورود و خروج از دو ضلع انجام شود، باید ابعاد کابین بزرگتر باشد. 

اجزای تشکیل دهنده بالابر جک معلول

بالابر ویلچربر معلول دارای اجزای مختلفی است که در این بخش به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

جک بالابر ویلچر

جک بالابر ویلچر ژیار صنعت همانند جک آسانسور عمل می‌کند. بالابر ویلچربر دارای جک هیدرولیک است و انواع تجهیزات و متعلقات جک با کیفیت بسیار بالا و دوام خوب به کار گرفته شده‌اند. 

پاور یونیت بالابر ویلچربر

پاوریونیت متشکل از مواردی همچون الکتروپمپ، مخزن روغن، شیرهای کنترل و… می‌باشد که متناسب با نیاز افراد طراحی و تولید شده است. 

شیر ایمنی بالابر معلول

لازم است که بالابر برای ویلچر، به یک شیر ایمنی در ورودی جک مجهز باشد. شیر کنترل برحسب روش اجرا و طول مسیر مکانیسم مختلفی دارد. 

کفی بالابر معلول

کفی بالابر معلول تولید شده شرکت ژیار صنعت ماهور باید شرایط مناسبی را برای افراد کم توان و سالمند با ویلچر را داشته باشد. لازم است ابعاد کفی متناسب با شرایط خاص باشد. 

ریل راهنما بالابر ویلچربر

ریل‌های راهنما به منظور هدایت کفی در مسیر تعیین شده کاربرد دارد. ریل‌های تولیدی مجموعه ژیار صنعت دارای کیفیت بالا و استحکام خوب می‌باشد. 

نکات مهم خرید بالابر ویلچر معلولین 

لازم است هنگام خرید بالابر ویلچر بیمار، به نکاتی توجه داشته باشید:

ایمنی بالابر جک معلول

لازم است بالابر ویلچربر کاملا ایمن باشد میزان ترافیک کاری آن در درجه بعدی قرار می‌گیرد. باتوجه به اینکه از جک معلول برای استفاده افراد کم توان می‌باشد، لازم است نسبت به ایمنی آن، دقت بیشتری لحاظ گردد. دستگاه ویلچربر باید به لحاظ قطعات و تجهیزات ایمنی بالایی داشته باشد. 

صرفه جویی در فضا با جک معلول

جک معلول یک روش اقتصادی و به صرفه برای اختلاف سطح است، زیرا هنگامی که از بالابر معلولین استفاده نشود، باید از رمپ یا سطح شیب دار استفاده گردد که برای این امر شیب مناسبی نیاز است که تامین این شیب فضای بسیاری را اشغال می‌نماید. از این رو استفاده از جک معلولین، اقتصادی و به صرفه است و هزینه به کارگیری آن کاملا مشخص است. 

الزام قانونی نصب بالابر ویلچربر

براساس قانون، نصب بالابر ویلچربر در اختلاف سطح مشخص شده، الزامی است و بدون تعبیه بالابر ویلچر مجوز صادر نمی‌گردد. معماران یا باید رمپ یا راه حل به صرفه نصب بالابر ویلچربر را انتخاب کنند. فازغ از الزام قانونی، تعبیه جک معلولین یک نیاز ضروری و به صرفه می‌باشد. 

نحوه دریافت مشاوره خرید از ژیارصنعت

برای دریافت مشاوره پیش از خرید بالابر ویلچربر یا جک معلول می‌توانید با کارشناسان شرکت ژیار صنعت ماهور ارتباط بگیرید. 

ژیار صنعت

ژیار صنعت

شرکت ژیار صنعت به صورت تحصصی در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های لجستیکی ، بالابری و درب‌های اتوماتیک و هوشمند خدمات و محصول در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهرام
 علیپور
شهرام علیپور

سلام ساختمان من چهارطبقه۴۲پله داره لطفا قیمت بالابر و بگید.